Translate

Tuesday, April 9, 2013

از ترس زیارت قبر شاه!!؟


دلیل ناگفته برای لغو سفر ایرانی ها به مصر

از جمله ره آوردهای احمدی نژاد از سفر مصر که درباره آن بسیار کم صحبت می شود و شاید یکبار خبری کوتاه از آن منتشر شد و دیگر هیچ، ماجرای لغو روادید میان مصر و ایران است. البته بصورت یک طرفه. یعنی براساس توافق هیات ایرانی که به مصر سفر کرده بود، مصری ها برای سفر به ایران نیاز به روادید ندارند.

با اعلام این خبر، منتقدان ساز را این گونه کوک کردند که این توافق با مصری ها راه را برای ورود سلفی ها و القاعده به ایران باز می کند و باید دست نگهداشت.
تا اینجا خبرهای مربوط به لغو روادید میان مصر و ایران همین است که خواندید، اما در یک پیام ویژه، خبرهای دیگری هم دریافت داشته ایم که خواندنی است.

پس از بازگشت هیات ایرانی از مصر، به احمدی نژاد اعتراض می شود که چرا لغو روادید دو طرفه نشده و امتیاز یک طرفه به مصریها داده شده است. آنچه که بعنوان پاسخ احتمالی احمدی نژاد به اعتراض رهبر نقل شده، چنین است.

مصری ها اصرار داشتند که روادید دو طرفه برداشته شود اما، ما زیر بار نرفتیم زیرا در آن صورت سیل ایرانیان است که به طرف مصر سرازیر می شود و حداقل دو سوم مسافران هم مستقیم می روند سر قبر شاه! این را مصری ها هم می دانستند و ما خواهان ممنوعیت شدیم که آنها زیر بار نرفتند و گفتند قوانین توریست در مصر قابل تغییر نیست و نمی توانیم جلوی مسافران و توریست ها را بگیریم که به مکانی نروند. به همین دلیل فعلن صلاح نیست روادید سفر به مصر برداشته شود.
خامنه ای با تعجب و ناباوری و تمسخر گزارش احمدی نژاد را گوش می کند، و احمدی نژاد در پاسخ می گوید که حتی از میان هیات ایرانی برای فضولی و کنجکاوی عده ای رفته بودند مسجد الرفاهی سر قبر شاه!! این جمله با عصبانیت خامنه ای همراه می شود!

پیک نت  20  فروردین