Translate

Monday, April 8, 2013

طرح جدید احمدی نژاد



اعلام انحلال کابینه
طرح جدید احمدی نژاد

او به این آسانی میدان را تحویل نمی دهد!؟


سایت نزدیک به حاکمیت "بازتاب" در گزارش تازه ای که پیرامون انتخابات 92 و توطئه های باند احمدی نژاد منتشر کرده، از قریب الوقوع بودن رویاروئی تازه احمدی نژاد و علی خامنه ای خبر داده است.
این سایت نوشت، احمدی نژاد برای برگزاری انتخابات 92 در تدارک انحلال کابینه خود است تا سرپرستی چند وزارتخانه کلیدی را بدست بگیرد. در همین ارتباط بازتاب نوشت:

وزیر کشور دولت که مسئول اجرای انتخابات است، پیش از این که با سیاستهای احمدی نژاد هماهنگ باشد، با سیاستهای نظام هماهنگ است و تلاشهای رییس دولت برای عزل وی، به دلیل مخالفت رهبر ممکن نگردید.
قرار است با عزل وزیر علوم به دلیل نافرمانی در برابر نامه احمدی نژاد برای برکناری روسای دانشگاه های تهران و تربیت مدرس، دولت مطابق اصل 136 قانون اساسی از رسمیت بیفتد و نیازمند مراجعه مجدد به مجلس شورای اسلامی شود.
پس از این اقدام، احمدی نژاد در فاصله حدود سه ماه به پایان دولت خود، می تواند اکثر وزرا را عزل و به جای آنان سرپرست منصوب کند و بر این اساس، وزیر کشور نیز عزل خواهد شد و خود احمدی نژاد سرپرستی وزارت کشور را برای برگزاری انتخابات به عهده خواهد گرفت.
تدابیر لازم برای جلوگیری از ایجاد اخلال در برگزاری انتخابات اندیشیده شده که نخستین واکنش، احتمالن صدور حکم حکومتی برای عدم تغییر هیات وزیران قبل از برگزاری انتخابات است.
طبق قانون اساسی تغییر نیمی از هیات وزیران، دولت را از نصاب خارج می کند و با برکناری وزیر ارتباطات هم اکنون از 18 عضو هیات وزیران، 9 نفر شامل بهبهانی، تقی‌پور، محصولی، محرابیان، متکی، شیخ‌الاسلامی، وحید دستجردی، میرکاظمی و عباسی برکنار شده اند یا وزارتخانه شان ادغام شده و در واقع هیات دولت از نصاب افتاده، اما مجلس برای جلوگیری از سوء استفاده احمدی نژاد، از نصاب افتادن هیات وزیران را نیازمند یک عزل دیگر اعلام کرده است.
گفتنی است بنابراصل یکصد و سی و ششم قانون اساسی، هر گاه پس از گرفتن رای اعتماد از مجلس، نیمی از هیات وزیران تغییر کند، مجلس باید دوباره به کل هیات وزیران رای اعتماد بدهد.


سایت پیک نت  19  فروردین