Translate

Thursday, July 11, 2013

غدیرخم!؟

بر هر محقق منصفی آشکار است که تفرقه و اختلاف میان مسلمانان و نیز عمود خیمه خرافات و بدبختی و ستم­کشی شیعیان ریشه در افسانه­ی غدیرخم دارد.
البته شکی نیست که پیامبر اسلام، جمله معروف "من کنت مولاه، فهذا علی مولاه" را در غدیر خم گفته است. ولی همان طور که از خود حضرت علی نقل شده، باطل و دروغ تنها در صورت آمیختگی با راست و حقیقت می­تواند موجب فریب و گمراهی مردم شود. کاری که شیطان صفتان انجام دادند این بود که جمله­ی راست پیامبر در غدیرخم را گرفتند و برداشت و تفسیری دروغ و تفرقه­انگیز بر آن پوشانده و به این وسیله نه تنها انگ کفر و ارتداد بر شاگردان مکتب اسلام زدند بلکه تا قیام قیامت، بذر کینه و تفرقه را در میان مسلمانان پاشیدند. کار بدانجا رسید که از دل این شجره خبیثه، فرعون ولایت مطلقه فقیه خارج شد و خون به دل مردم ایران کرد! از آنجا که ماه برای همیشه پشت ابر نمی­ماند، در اینجا 10 پرسش جنجالی خطاب به محققان و علمای شیعه مطرح می­شود و از عموم شیعیان درخواست می­گردد تا پاسخ درستی برای این سئوالات پیدا نکرده­اند، دست از تقلید کورکورانه از آخوندها برداشته و گریبان آها را رها نسازند. روحانیت به معنار عام، از ابتدا تاکنون، باید برای قرنها دروغ­پردازی و شارلاتانیزم و کلاهبرداری و تفرقه افکندن میان مسلمانان و به قول خودشان "فساد فی­الارض" تحت پی­گرد قرار گیرد.

1) چرا علی در هیچ یک از آثار شیعه نگفته که عموم مردم در غدیر خم با وی برای خلافت بیعت کردند؟ به خصوص در میان آن حجم از نامه­ها و خطابه­ها و . . . پس از شهادت حضرت عثمان که تمام دعواها بر سر خلافت حضرت علی بود؟ چرا؟
2) چرا هیچ کس، حتا یک نفر از فرمانروایان و حاکمان عرب زبان، چه پیش و چه پس از پیامبر، برای تعیین و معرفی جانشین خودش از کلمه مولی استفاده نکرده است؟ مگر این واژه معنای خلیفه و اولی الامر و جانشین نمی­دهد؟
3) چرا جوانان طرفدار علی در سقیفه بنی ساعده به واقعه بیعت با او در غدیر خم هیچ اشاره­ای نکرده و به جای آن می گویند "لا نبایع الا علیا: ما جز با علی بیعت نمی­کنیم" در حالی که اگر در غدیر خم بیعت کرده بودند باید می­گفتند "ما بیعت خود با علی را نمی­شکنیم! چرا؟ 
4) می­دانیم که بسیاری از مردم مدینه و قبائل اطراف در غدیرخم حاضر نبوده­اند؛ چرا پیامبر پس از بازگشت به مدینه از آن تعداد غایبین برای علی بیعت نمی­گیرند؟
5) چرا در خصوص واقعه­ی مهم بیعت­شکنی 120 هزارنفره هیچ مثل و شعری در همان زمان ساخته نشده؟ و سر زبانها نیفتاده؟
6)  چرا در قرآن صراحتن نام علی به عنوان خلیفه و جانشین نیامده؟ چرا حتا یک آیه وجود ندارد که "ای پیامبر، امر تعیین خلیفه و جانشین به عهده و وظیفه توست"؟ اگر می گویید نباید نام علی می­آمد! دستوری به صورت کلی که می توانست صادر شود. نا سلامتی مهمترین و اهم اصول و فروع اسلام است که بر تمامی ارکان دین اشراف و در آنها مدخلیت دارد!
7) چرا طی 70 روز فاصله غدیر خم تا رحلت پیامبر هیچ سوء قصدی به جان حضرت علی صورت نگرفت؟
8) چرا در خصوص این موضوع مهم پیامبر از کلمه مولی که حدود 27 معنی مختلف می­دهد، استفاده می­کند؟ جالب است که حتا یکی از این 27 مورد معنای خلیفه و جانشین و اولی الامر نمی­دهد! در حالی­که در لسان عرب برای این موضوع مهم کلمات فراوانی مانند مالک، اولی الامر، سلطان، والی، حاکم، امام و . . . وجود داشته است. 
9) چرا حتا یک نفر از این 120 هزار نفری که به قول ما شیعیان در غدیر خم با حضرت علی بیعت کردند پس از شنیدن ماجرای به قول شما "کودتا در سقیفه" به سوی مدینه نمی­آید تا جویای امر شود؟
10) آیا می دانید چرا علمای شیعه حاضر نیستند تسلیم این واقعیت شوند؟ آیا به خاطر ترس از برچیده شدن دکان خمس و ذکات و سهم امام و  صیغه و در یک کلام دکان تقلید کورکورانه جاهلانه و تخطئه شدن تنور داغ ولایت فقیه و سایر خرافات تاریخی برای همیشه نیست؟

هموطنان عزیز مراقب باشند که این روباهان مکار برای فریب مردم از هزار و یک سفسطه و حربه لفظی استفاده می­کنند. مثلن گاهی به این سئوالات پاسخ های نامربوط می­دهند! به عنوان مثال، در پاسخ به این سئوال که چرا در سقیفه کسی به واقعه غدیر خم اشاره نکرده، می­گویند " انصار فهمیده بودند که عمر و ابوبکر می­خواهند خلافت را غصب کنند، پس میان خودشان گفتند اگر بنا به این است، که ما خودمان زودتر این کار را می­کنیم." ولی این پاسخِ آن سئوال نیست! ما نپرسیدیم که چرا انصار در سقیفه حاضر شدند که شما چنین پاسخی می­دهید. ما پرسیدیم چرا در سقیفه کسی به واقعه غدیر خم اشاره­ای نکرده است. در پاسخ به سئوال اول (عدم اشاره حضرت علی به بیعت مردم در غدیرخم)، روایاتی را می­آورند که "آیه ابلاغ و اکمال در شأن رویداد غدیرخم نازل شده". در صورتی که این پاسخ سئوال ما نیست، زیرا ما پرسیده­ایم "چرا حضرت علی نگفته که مردم در غدیر خم با وی بیعت کرده بودند!
ممکن است بگویند چنین مسائلی بوده ولی توسط خلفا سانسور شده و راه به کتابهای تاریخی پیدا نکرده. آیا عجیب نیست که اصلن واقعه غدیرخم و روایت مشهور پیامبر "من کنت مولاه . . ." توسط 110 نفر از صحابه نقل و وارد تاریخ شده ولی اشاره به خود آن واقعه "غدیرخم" سانسور شده باشد؟! 
به راستی آیا در میان دو میلیون احادیث شیعه و سنی و صدها هزار برگ اسناد و روایات تاریخی نمی­توان برای مهمترین اصل مذهب یعنی ولایت­مطلقه در غدیرخم یک سند برای پاسخ به یک سئوال ساده پیدا کرد؟ آیا نمی­خواهیم قبول کنیم که مذهب ما لبریز از شرک و ظلم و ستم است؟