لینک زیر در سوم خرداد ماه در سایت بالاترین به اشتراک گذاشته شده است.
نگاهی به بحثی که درباره این خبر پیش آمده بیندازیم. (پایین تصویر)
رأی -۱گزارشsalehin۳ روز قبل گفت:
جرمش چي بوده؟؟
جرمش چي بوده؟؟
قاتل زنجیره ای بوده و نزدیک 100 تا کودک زیر سه سال رو کشته و هر روز یکیشونو تو دیگ می پخته صبحونه میخورده.
آیا به نظرتون نوع جرم متهم تفاوتی در نحوه رفتار با زندانی باید داشته باشد؟
گیریم شدیدترین انواع فحشاء و روسپیگری را مرتکب شده باشد (مثال عرض شد و گرنه بنده اطلاعی ندارم) در موارد تجاوز به حقوق متهم یا محکوم، دیگر کسی دنبال نوع جرم کسی نیست. پرسیدن این سئوال ایجاد پیش فرض می نماید. همه می دانند که جماعت جمهوری اسلامی خود تولیدکننده و صادرکننده و فرهم آورنده انواع انواع جرایم و جنایات بوده و هستند.
گیریم شدیدترین انواع فحشاء و روسپیگری را مرتکب شده باشد (مثال عرض شد و گرنه بنده اطلاعی ندارم) در موارد تجاوز به حقوق متهم یا محکوم، دیگر کسی دنبال نوع جرم کسی نیست. پرسیدن این سئوال ایجاد پیش فرض می نماید. همه می دانند که جماعت جمهوری اسلامی خود تولیدکننده و صادرکننده و فرهم آورنده انواع انواع جرایم و جنایات بوده و هستند.
قاتل زنجیره ای بوده و نزدیک 100 تا کودک زیر سه سال رو کشته و هر روز یکیشونو تو دیگ می پخته صبحونه میخورده.خب پس يكبار اعدام كمش بوده!!
آیا به نظرتون نوع جرم متهم تفاوتی در نحوه رفتار با زندانی باید داشته باشد؟در خبر آمده كه شوهر وي نيز محكوم به اعدام بوده و بنابراين بايد به جرم هم توجه كرد. بر اساس قوانين اسلامي اعدام براي جرايم خاصي انجام مي شود و گرچه اعدام در كل خوشايند نيست ولي براي برخي جرايم در تقريباً همه كشورها اعدام وجود دارد. از ديدگاه انساني دلسوزي براي يك مجرم گاه درست نيست. اگر حكومتي توليد كننده جرم و جنايت هم باشد، باز دليلي بر رد مجازات وجود ندارد
گیریم شدیدترین انواع فحشاء و روسپیگری را مرتکب شده باشد (مثال عرض شد و گرنه بنده اطلاعی ندارم) در موارد تجاوز به حقوق متهم یا محکوم، دیگر کسی دنبال نوع جرم کسی نیست. پرسیدن این سئوال ایجاد پیش فرض می نماید. همه می دانند که جماعت جمهوری اسلامی خود تولیدکننده و صادرکننده و فرهم آورنده انواع انواع جرایم و جنایات بوده و هستند.
دوست گرامی منظور مجازات نکردن خلافکاران نیست. تیتر و عنوانی که برای لینک فوق انتخاب شده انتقاد به دار زدن محکومی است که از اجرای حکم شلاق بدنش خونین شده و نکته مورد اعتراض، از دارزدن و اعدام هم که بگذریم، نفس بالای دار کشیدن محکومی که به هر علت (شلاق) صدمه به او وارد شده باشد، آیا به نظر شما امر عادی و معمولی بوده است؟ یعنی قاضی حکم داده که شلاقش بزنید و با بدن مجروح او را به دار بکشید؟
خب پس يكبار اعدام كمش بوده!!
منم موافقم باید مثل زمان صدر اسلام اول دست و پاهاش رو قطع میکردن و بعد سر از تنش جدا میکردن.
منم موافقم باید مثل زمان صدر اسلام اول دست و پاهاش رو قطع میکردن و بعد سر از تنش جدا میکردن.موافق نيستم با نظر شما. شخصاً دوست ندارم در مورد زندگي يك نفر وارد بحث طنزآلود بشم. اون متن قبلي رو هم برا اين نوشتم كه شما از رو بريد كه اثرگذار نبود ظاهراً.
دوست گرامی منظور مجازات نکردن خلافکاران نیست. تیتر و عنوانی که برای لینک فوق انتخاب شده انتقاد به دار زدن محکومی است که از اجرای حکم شلاق بدنش خونین شده و نکته مورد اعتراض، از دارزدن و اعدام هم که بگذریم، نفس بالای دار کشیدن محکومی که به هر علت (شلاق) صدمه به او وارد شده باشد، آیا به نظر شما امر عادی و معمولی بوده است؟ یعنی قاضی حکم داده که شلاقش بزنید و با بدن مجروح او را به دار بکشید؟در مورد نظر شما دانستن جرايم وي موضوع را واضحتر مي كند. مي دانيد كه براي جرايم مختلف مجازاتهاي متعدد هم ممكن است در نظر گرفته شود. مثلاً چند بار اعدام و... اصل موضوع اين است كه شما نوع مجازات را قبول نداريد وگرنه اگر جرم وي در حق خود شما اتفاق افتاده بود شايد از اين نحوه اجراي حكم ناراضي هم مي بوديد ولي در هر حال ديد انساني به موضوع هميشه شايسته ولي عدم اجراي حكم شرعي نامقبول است.
مخلصتم ولی ما حتا با مجازات های متعدد برای جرایم متعدد هم مشکلی نداریم (چون می دانیم قانون جمهوری اسلامی چنین هست، سلّمنا قبول) آیا حکم قاضی این بوده: شلاقش بزنید و با همان حال مجروح و خونین، درجا و فوری بکشیدش بالای دار؟
یا شاید هم اجرای احکام خودسرانه این اقدام را مرتکب شده است؟ لطفن نکته مورد نظر در عنوان لینک را دریابید گرامی. آیا سیاق و مفهوم رأی قاضی چنین بوده که مجال بهبودی از جراحت و آلام شلاق به محکوم داده نشود؟ یا همچون "لباس زنانه بر تن آن محکوم کُرد پوشاندن" سلایق شخصی بر اجرای حکم اشراف داشته است؟ شما نیک آگاهید و همه دانستیم که آن عمل در حق متهم کُرد خلاف بود و به عذرخواهی منجر شد! من هم با این امید که ندای همگانی برای پیگیری این رویداد به گوش مسئولین برسد، آن لینک را اشتراک گذاشتم. شما کدام سو ایستاده اید دوست من؟
یا شاید هم اجرای احکام خودسرانه این اقدام را مرتکب شده است؟ لطفن نکته مورد نظر در عنوان لینک را دریابید گرامی. آیا سیاق و مفهوم رأی قاضی چنین بوده که مجال بهبودی از جراحت و آلام شلاق به محکوم داده نشود؟ یا همچون "لباس زنانه بر تن آن محکوم کُرد پوشاندن" سلایق شخصی بر اجرای حکم اشراف داشته است؟ شما نیک آگاهید و همه دانستیم که آن عمل در حق متهم کُرد خلاف بود و به عذرخواهی منجر شد! من هم با این امید که ندای همگانی برای پیگیری این رویداد به گوش مسئولین برسد، آن لینک را اشتراک گذاشتم. شما کدام سو ایستاده اید دوست من؟
مخلصتم ولی ما حتا با مجازات های متعدد برای جرایم متعدد هم مشکلی نداریم (چون می دانیم قانون جمهوری اسلامی چنین هست، سلّمنا قبول) آیا حکم قاضی این بوده: شلاقش بزنید و با همان حال مجروح و خونین، درجا و فوری بکشیدش بالای دار؟
یا شاید هم اجرای احکام خودسرانه این اقدام را مرتکب شده است؟
اطلاع دقيقي از حكم صادره ندارم ولي معمولاً هنگام اجراي حكم اعدام قاضي هم حاضر است و ايرادي در اجراي همزمان دو حكم نديده است.
لطفن نکته مورد نظر در عنوان لینک را دریابید گرامی. آیا سیاق و مفهوم رأی قاضی چنین بوده که مجال بهبودی از جراحت و آلام شلاق به محکوم داده نشود؟ یا همچون "لباس زنانه بر تن آن محکوم کُرد پوشاندن" سلایق شخصی بر اجرای حکم اشراف داشته است؟مساله لباس زنانه كه قابل دفاع نبود و به اين حكم مربوط نمي شود ولي همانطور كه نوشتم احتمال زياد قاضي مخالفتي نداشته است.
شما نیک آگاهید و همه دانستیم که آن عمل در حق متهم کُرد خلاف بود و به عذرخواهی منجر شد! من هم با این امید که ندای همگانی برای پیگیری این رویداد به گوش مسئولین برسد، آن لینک را اشتراک گذاشتم. شما کدام سو ایستاده اید دوست من؟فكر نمي كنم اجراي حكم همزمان ايرادي داشته باشد
"احتمالن قاضی حضور داشته . . . " و "فکر می کنم اجرای حکم . . . "
دوست عزیز، من از آنچه روی داده و به وقوع پیوسته می نویسم ولی جنابعالی بر مبنای احتمال و ظن گمان خود نوشتید؟
حتا چنانچه بر فرض و احتمای که شما قائل هستید، اگر هم قاضی حاضر باشد، این قید اجرای حکم همزمان باید در رأی آورده شده باشد.
دوست عزیز، من از آنچه روی داده و به وقوع پیوسته می نویسم ولی جنابعالی بر مبنای احتمال و ظن گمان خود نوشتید؟
حتا چنانچه بر فرض و احتمای که شما قائل هستید، اگر هم قاضی حاضر باشد، این قید اجرای حکم همزمان باید در رأی آورده شده باشد.
"احتمالن قاضی حضور داشته . . . " و "فکر می کنم اجرای حکم . . . "نه من و نه شما از حكم و جرم اطلاع نداريم و لذا سخن شما هم بر مبناي احتمال است و من اشاره كردم كه اطلاعات ما از اين موضوع كم است.
دوست عزیز، من از آنچه روی داده و به وقوع پیوسته می نویسم ولی جنابعالی بر مبنای احتمال و ظن گمان خود نوشتید؟
حتا چنانچه بر فرض و احتمای که شما قائل هستید، اگر هم قاضی حاضر باشد، این قید اجرای حکم همزمان باید در رأی آورده شده باشد.
بسیار آنچه گفته شد همه احتمال و به کنار. ولی زن مجرمی را با بدن خونین ناشی از ضربات اجرای حکم شلاق بالای دار مجازات کشیدند؛ این دیگر واقعیت عیان و روی داده در جهان خارج است. خواه قاضی در حکم خویش به این همزمانی تصریح کرده باشد یا سلیقه آن مجریان احکام چنین بوده باشد (تنها احتمالات موجود به حصر عقلی) در هر دو صورت هیچ تأثیر و تغییری در غیرانسانی و مخالف حقوق بشر بودن حادثه (همزمانی دو حکم) به هیچ وجهی ندارد. البته رفتار زن مجرم در ارتکاب جنایات اگر صحت داشته باشد، بسیار بدتر و ضد انسانی تر است. اما او مجرم و خلافکارست، ما چطور؟ آیا ما خطا و خلاف را با خلافی دیگر پاسخ نداده ایم!
در هر حال ممنون از همفکری و مساعدت شما. خدا یارتان
در هر حال ممنون از همفکری و مساعدت شما. خدا یارتان
بسیار آنچه گفته شد همه احتمال و به کنار. ولی زن مجرمی را با بدن خونین ناشی از ضربات اجرای حکم شلاق بالای دار مجازات کشیدند؛ این دیگر واقعیت عیان و روی داده در جهان خارج است. خواه قاضی در حکم خویش به این همزمانی تصریح کرده باشد یا سلیقه آن مجریان احکام چنین بوده باشد (تنها احتمالات موجود به حصر عقلی) در هر دو صورت هیچ تأثیر و تغییری در غیرانسانی و مخالف حقوق بشر بودن حادثه (همزمانی دو حکم) به هیچ وجهی ندارد. البته رفتار زن مجرم در ارتکاب جنایات اگر صحت داشته باشد، بسیار بدتر و ضد انسانی تر است. اما او مجرم و خلافکارست، ما چطور؟ آیا ما خطا و خلاف را با خلافی دیگر پاسخ نداده ایم!خواهش! فقط يادآوري كه اجراي حكم همزمان ايرادي ندارد و البته قاضي مي تواند به صلاحديدي زمانهاي متفاوتي را در نظر بگيرد. يك جنبه مهم اجراي حكم اين است كه اثر بازدارنده داشته باشد.
در هر حال ممنون از همفکری و مساعدت شما. خدا یارتان
برادرجان شما را به خدا کوتاه بیا!!
"اجرای حکم همزمان ایرادی ندارد . . ."؟ لطفن فرمایش و بیان خود را مستند کنید؛ گرچه ایراد داشتن یا نداشتن را من و شما یا حقوق جزایی معجون جمهوری اسلامی یا قاضی موجه و مستند نمی کند مردخدا. مجتهدین و مراجع و قضات دیگری هم هستند که شیوه بکار رفته در اجرای حکم را به تمامیتش مخالف اسلام دانسته اند.
"اجرای حکم همزمان ایرادی ندارد . . ."؟ لطفن فرمایش و بیان خود را مستند کنید؛ گرچه ایراد داشتن یا نداشتن را من و شما یا حقوق جزایی معجون جمهوری اسلامی یا قاضی موجه و مستند نمی کند مردخدا. مجتهدین و مراجع و قضات دیگری هم هستند که شیوه بکار رفته در اجرای حکم را به تمامیتش مخالف اسلام دانسته اند.
برادرجان شما را به خدا کوتاه بیا!!آقا نمي شه اين دفعه شما كوتاه بياي؟!:)
"اجرای حکم همزمان ایرادی ندارد . . ."؟ لطفن فرمایش و بیان خود را مستند کنید؛ گرچه ایراد داشتن یا نداشتن را من و شما یا حقوق جزایی معجون جمهوری اسلامی یا قاضی موجه و مستند نمی کند مردخدا. مجتهدین و مراجع و قضات دیگری هم هستند که شیوه بکار رفته در اجرای حکم را به تمامیتش مخالف اسلام دانسته اند.
شما نظر مجتهدين و مراجع و قضات ديگر را بذار با هم بحث مي كنيم.
1) ما چند روزی است که داریم مذاکره و مباحثه می کنیم. شما مستند فرمایش تان را ارائه اگر می دهید من در خدمتم. توپی که در زمین شماست این جوری به زمین بنده شوت نمیشه کرد. من از شما با کمال احترام و به سیاق خواهش، درخواست مستند ساختن فرمایش و بیان تان را نمودم! پاسختان چیست؟
2) درباره نظرات سایر مراجع و حقوقدانان و قضات اسلامی: چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؛ با این وجود شما برای درخواست سابق من اقدام کنید تا بنده هم فی الفور نظرات مراجع را تقدیم کنم.
3) ولی در صورتی که با کوتاه آمدن بنده مشکل حل می شود، به مصداق ما برای وصل کردن آمدیم نی برای . . بنده این دفعه را کوتاه آمدم. تا دیداری دیگر
2) درباره نظرات سایر مراجع و حقوقدانان و قضات اسلامی: چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؛ با این وجود شما برای درخواست سابق من اقدام کنید تا بنده هم فی الفور نظرات مراجع را تقدیم کنم.
3) ولی در صورتی که با کوتاه آمدن بنده مشکل حل می شود، به مصداق ما برای وصل کردن آمدیم نی برای . . بنده این دفعه را کوتاه آمدم. تا دیداری دیگر